U bevindt zich hier: HomeNieuwsNieuwsarchiefClaim Je Straat in Overbos

Claim Je Straat in Overbos

Met ClaimJeStraat krijg je als bewoner meer invloed op je directe woon- en leefomgeving en hou je inbrekers buiten. Wijkraad Overbos steunt het initiatief ClaimJeStraat.
Benieuwd naar wat je kunt doen voor de veiligheid in jouw straat? In een geclaimde straat is een goed slot niet het enige tussen jouw spulletjes en een inbreker. De website www.claimjestraat.nl biedt handige tools en veel informatie. Door te klikken op de blokjes bekijk je de mogelijkheden voor Zelf, Huis, Buren en Straat.

Zo is er bijvoorbeeld de Straatschouw
Met de StraatSchouw loop je samen met professionals en buren door de straat. Je kijkt met andere ogen naar je eigen leefomgeving en ontdekt zo mogelijke veiligheidsproblemen en oplossingen.

BuurtWhatsApp
Met een Whatsapp-groep deel je snel en makkelijk informatie met je buren. Bijvoorbeeld als je iets verdachts ziet of een onveilige situatie signaleert. Optioneel kun je de wijkagent aan de groep toevoegen.

Ogen en Oren
Met Ogen en Oren organiseer je samen met je buren, politie en gemeente je eigen buurtsurveillance. Zo wordt je eigen straat zichtbaar geclaimd.
Weet jij hoe je verdacht gedrag kan herkennen en wanneer je wel 112 of toch 0900-8844 moet bellen? Tijdens de Workshop Meld Verdacht Gedrag worden deze vragen beantwoord aan de hand van alledaagse voorbeelden. Bovendien leer je wat je zelf kunt doen en welke informatie de politie graag van je wil hebben wanneer je contact opneemt.
Ben je in het bezit van een hond? Met Waaks combineer je het uitlaten van je hond met het het verbeteren van de veiligheid in je straat. Jouw aanwezigheid zorgt voor meer ogen op straat en heeft daardoor een preventieve werking. Door de momenten waarop je je hond uitlaat af te stemmen met andere hondenbezitters in je straat wordt de straat nog veiliger.

Dus als de veiligheid en saamhorigheid in je buurt voor jou belangrijk zijn, dan check je www.claimjestraat.nl of kun je ook bij de wijkraad informeren Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Twitter nieuws