U bevindt zich hier: HomeNieuwsActueelKerstbomeninzameling Overbos

Kerstbomeninzameling Overbos

Wijkraad Overbos organiseert zaterdag 9 januari 2016 de jaarlijkse kerstbomeninzameling. Kinderen kunnen van 10.00 tot 15.00 uur kerstbomen inleveren bij De Ark aan het Muiderbos 36 in Overbos. Om 16.00 uur is de prijsuitreiking en alle kinderen hebben prijs.

KB2015 02B

Dit jaar kunnen alle kinderen uit Overbos weer prijzen verdienen met ingeleverde kerstbomen.
Per boom ontvangt elk kind 1 lot. Kinderen tot en met 14 jaar mogen bomen inleveren. Johan Trompert van de wijkraad vertelt: “Hoe meer loten, hoe meer kans je maakt op een prijs. We geven veel cadeaubonnen weg. Degene met de meeste bomen wordt beloond met een cadeaubon van € 50,00. De tweede en derde prijs is een cadeaubon van € 35,00 en € 25,00 en in de verloting uit de hoge hoed hebben wij nog 3 prijzen van € 15,00 te vergeven. Alle kinderen die buiten deze prijzen vallen gaan sowieso naar huis met een cadeaubon van € 5,00.”

Hij vervolgt: “De kerstbomeninzameling is één van de vele activiteiten die wijkraad Overbos organiseert. Hiermee houden we de wijk schoon. Elk jaar doen er steeds meer kinderen mee. We hebben warme chocolademelk en delen lekkere gevulde koeken of stroopwafels uit.”

In de kerstvakantie kunnen kinderen al uitkijken naar wie een kerstboom heeft staan, en vragen of ze die boom zaterdag 9 januari mogen ophalen. Bewoners kunnen er alvast voor zorgen dat de kerstboom klaarligt om opgehaald te worden door kinderen uit de wijk. Komen er geen kinderen, dan kan de kerstboom natuurlijk ook door henzelf worden gebracht.

Meerlanden ondersteunt de kerstbomeninzameling met een budget waarvan de cadeaubonnen worden gekocht. Zij stellen een vuilniswagen ter beschikking die de hele dag bij De Ark staat om de kerstbomen te verwerken.

Ook de wijkagent is ’s morgens van 10 tot 12 uur aanwezig. Bewoners kunnen bij hem terecht met vragen over veiligheidsthema’s zoals buurtpreventie en whatsappgroepen.